zondag 17 juni 2012

Dag 2 in het Club Med dorp Sinai Bay

Vannacht heerlijk geslapen. De bedden zijn voorzien van goeie, dikke matrassen en met een keuze tussen 3 verschillende diktes/stevigheid van hoofdkussens (ik ging voor het zachtste kussen), viel ik vlot in slaap. De airco blies iets te hard en die heb ik 's nachts wat lager gezet. De airco is echter wel eenvoudig regelbaar.


Na een verkwikkende douche gingen we ontbijten. De keuze was opnieuw overweldigend: cornflakes, yoghurt, fruit, allerlei koffiekoeken, verschillende soorten brood, eieren op elke wijze, worstjes, andere warme gerechten,... Er was zelfs een dieethoek aanwezig met magere yoghurt, magere melk, light boter en confituur, muesli,... Ook werden er verse pannenkoeken op uw vraag klaargemaakt. Als toppingmogelijkheden voor pannenkoeken en brood zijn er verschillende soorten confituur, kaas, choco (Nutella!!),... Je hoort het: er ontbrak werkelijk niets.
Het team van chefs staat ook onmiddellijk voor je klaar om iets te bereiden dat niet standaard voorzien is. Zo kan je een hardgekookt eitje of een portie roereieren dat klaargemaakt ligt, opscheppen; omeletten kan je vers laten maken met allerlei ingrediënten zoals uitjes, ham, tomaat, champignons,.... Toen ik vroeg naar een roereitje met ham en kaas, verwees een chef mij eerst naar de klaargemaakte schotel met roerei maar toen ik vroeg naar roerei met de extra's, werd direct de opdracht gegeven om dit voor mij klaar te maken. Natuurlijk aten we weer meer dan thuis zodat ik hoop dat ik tegen het eind van deze week nog in mijn broeken pas. We kozen een tafeltje met zeezicht op het terras en genoten bij bij een kopje koffie van het eten en het uitzicht.

Mijn schoonzus Hilde is een fervent duikster en had gisteravond al een afspraak gemaakt om deze voormiddag te gaan duiken. Zij werd verwacht om 8u45 voor een check dive. Dat is een duik in zwembad of zee waarbij gecheckt wordt wat uw niveau van duiken is en of je de basistechnieken beheerst. Daarna mag ze pas in zee gaan duiken. Ze bracht al haar duikgerief mee van België; die 23 kg toegelaten bagage bij Brussels Airlines was dus geen overbodige luxe.

Gisterenavond werd ons tijdens de verwelkoming meegedeeld dat er deze morgen om 9u30 een rondleiding zou gegeven worden in het clubdorp door onze Nederlandssprekende GO Sofie. Eenmaal op de plaats van afspraak bleek ik de enige te zijn die was opgedaagd. Sofie vertelde me dat er blijkbaar wat verwarring was bij The Insiders. Er was namelijk om 10u30 ook een rondleiding maar dan in het Frans. Ik kan het wel verstaan dat er verwarring was, want zoals gezegd, kregen we gisteravond heel wat informatie in 1 keer te horen. Sofie stond er echter op om de rondleiding toch te laten doorgaan en ik voelde me dan ook op deze privé-rondleiding de koning te rijk. De rondleiding duurde bijna 1 uur en daarbij kreeg ik werkelijk alles te zien: de restaurants, de bars, de baby, petit en mini Club Med, het golftrainingscentrum, de tennisbanen, de locatie voor boogschieten, tafeltennistafels, en de spa 'Cinq Mondes'. Door deze laatste was ik heel aangenaam verrast. De inrichting is luxueus, heel verfijnd ingericht met een oosters tintje en het personeel is er super vriendelijk. Er was zelfs een kapsalon aanwezig.





Na de rondleiding genoot ik, samen met Insiders Annelies en Kim, van een heerlijke cocktail (op dit uur nog een alcoholvrije).
Ondertussen was de 'check dive' van Hilde gedaan. Ze heeft tijdens de check dive in zee oa. 2 zeeschildpadden, kleurrijke naaktslakken, inktvissen, Nemo visjes en koralen gezien. Spijtig genoeg mocht ze haar onderwatercamera niet meenemen tijdens deze duik maar in de namiddag volgde een echte duik en daar zag ze ook mooie onderwaterfauna, maar wel geen schildpadden meer.

In de namiddag, toen Hilde aan het duiken was, ging ik lekker relaxen aan het zwembad en het strand. Ik startte bij het zoutwaterzwembad / stiltezwembad.


Zo'n zoutwaterzwembad heeft de leuke bijwerking dat je heel gemakkelijk blijft drijven, je moet eigenlijk niets doen en blijft gewoon drijven. Het was er werkelijk heel rustig, cocktailtje bij de hand en vanuit de ligzetel turend naar de zee. Na een tijdje besloot ik ook het zwembad bij het restaurant El Qitan op te zoeken. Dit is een zwembad met twee niveau's, het bovenste niveau vormt een infinity pool waarbij het water overstroomt naar het lagere niveau. Opnieuw genoeg mogelijkheden om te zonnebaden aan het zwembad. Ook word je op je wenken bediend als je een cocktail of andere versnapering wenst.


Na een duikje in de verschillende zwembaden, genoot ik onder een parasol op het strand van het uitzicht op de Rode zee. Op het strand staat een 'beach bar', ook het personeel hier voorziet je van elk gewenst drankje.



Toen het mij te warm werd, keerde ik terug naar de kamer waar mijn schoonzus na 5 minuutjes ook toekwam van haar namiddagduik. Ze heeft mooie dingen gezien, allerlei vissen met Engelstalige benamingen die ik niet meer weet. Ik zal ze u ook besparen en een aantal foto's laten zien. 





Na een verfrissende douche dineerden we in het à la carte-restaurant El Qitan. We kregen een tafeltje buiten aan het zwembad. We zaten er heerlijk in de zachte zetels. Al snel kwam de butler onze bestelling opnemen. De verschillende gangen volgden elkaar zeer vlot op, drank werd continu bijgevuld. Het is ongetwijfeld een fantastische ervaring om, genietend van het laatste straaltje licht van de dag, een overheerlijke 4 gangen maaltijd te nuttigen. We startten met een soepje, of liever een goed gevulde soepkom. Er was keuze tussen een vissoep en een pompoensoep. Ik koos voor het eerste en die was echt super lekker. Hilde koos voor de pompoensoep en die was volgens haar, "gewoon lekker". Daarna kregen we een koud bordje met gamba's, avocadopuree en afgewerkt met twee blaadjes witloof. Voor de derde gang was er opnieuw keuze tussen vis of vlees: zalm gebakken in olijfolie met broccoli of biefstuk met lenteuitjes en knapperige groentjes. Beide schotels waren verrukkelijk! Als dessert was er tarte tatin pomme of raspberry delice (soort merengue met een crème bovenop en afgewerkt met frambozen). Ook al zat ons buikje vol genoeg, dit laatste konden we echt niet laten liggen. Zo lekker dat het was. Na nog even nagenoten te hebben, wilden we de ober vragen naar de rekening. Onze frank viel al snel dat ook hier alles inbegrepen is. Het is tenslotte all inclusive maar toch hadden we beiden een raar gevoel dat we zonder te betalen het restaurant konden verlaten.


Ondertussen was er in het centrum van het dorp een 'Grease musical' avond aan de gang maar die lieten we voor wat het was want Hilde heeft voor morgen een ochtendduik gepland en moet dan ook vroeg uit de veren. Ook al slapen we vrij dicht bij het centrum, van lawaai of muziek hadden we geen last. We sliepen dan ook wederom zalig in ons bedje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten