donderdag 7 juni 2012

Wie kent Club Med niet?

Ik denk dat de meesten onder ons wel al gehoord hebben van Club Med maar niet iedereen heeft het al beleefd. Het zal ook mijn eerste keer zijn dat ik met Club Med op reis ga, en dan nog als Club Med ambassadeur!

In de envelop die ik gisteren ontving, zat een zomerbrochure van Club Med en ik moet zeggen, amaai, ik ben toch aangenaam verrast.
Ik wist dat een Club Med vakantie een luxueuze, all-inclusive ervaring is maar dat ze ook oog hebben voor duurzaam toerisme, dat is nieuw voor mij. Ook steunen ze de plaatselijke economie door bijvoorbeeld een coöperatie van vrouwelijke groentekwekers op te starten. Het fruit dat de vrouwen oosten wordt daarna in de restaurants van het Clubdorp opgediend. Tevens streven ze ernaar om voor al hun clubdorpen een milieukenmerk te krijgen. Zo hebben al 1à van de 6à clubdorpen een milieulabel!
Als bioloog ben ik nu wel benieuwd om dat ginder een te gaan bekijken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten