woensdag 20 juni 2012

Vijfde dag in Sinai Bay

Het is vandaag al de vijfde dag in het clubdorp. Amaai, het gaat veel te rap. Maar we treuren niet, er komen nog 2 volle dagen aan.
Ik startte de dag met lekkere verse pannenkoekjes gebakken door Mohamed.



Ze waren heerlijk!
Na deze culinaire verwennerij liet ik ook mijn uitwendige kant in de watten leggen door een ontspannende gelaatsverzorging en massage in de spa 'Cinq Mondes'. Het aanbod in de spa is ruim; er zijn rituele behandelingen met kleuren en aroma's maar ook allerlei massages en lichaamsbehandelingen (vb. met afslankend effect). Spijtig genoeg zijn al de behandelingen hier niet inbegrepen in het all-inclusive arrangement, wat verstaanbaar is want ik zou mij de hele week elke dag laten verwennen.

De Spa is gelegen aan de rand van het clubdorp wat een heel eind verwijderd is van onze kamer. Een golfkarretje bracht mij echter tot aan mijn bestemming.





Daar aangekomen kreeg ik een sleuteltje voor een locker waarin een badjas, slippers en een bikini lag; van dit laatste moet je je niet veel voorstellen. Het is een zwart, halfdoorzichtig, niet rekbaar gevalletje dat waarschijnlijk nooit iemand aantrekt. Ik was alleszins heel blij dat ik mijn badpak al aanhad.


Als je een arrangement boekt in de spa, kan je de hele dag gratis gebruik maken van de hammam (Turks stoombad), sauna's, buitenzwembad, relaxatieruimtes, theefaciliteiten,... Aangezien ik toch te vroeg was, genoot ik in het zwembad (of beter jacuzzi want het is amper 1m diep) van het mooie uitzicht op zee. 





Ik zweette mij halfdood in de hammam maar naar het schijnt is dat ideaal vlak voor een gezichtsbehandeling omdat uw poriën dan worden opengezet.
Toen het tijd was voor de massage kwam Tamir, mijn persoonlijke verwenner, mij zoeken. In een klein kamertje legde hij mij alles uit, verduisterde de kamer en zette een zacht muziekje op. Ik had gekozen voor een sessie van 50 minuten, de "Ko Bi Do" Youthfulness Face Care-Massage. Ik genoot met volle teugen van deze ontspannende massage en deugddoende gezichtsbehandeling.



Na afloop was ik helemaal in Zen-modus. Hij probeerde mij wel bij het verlaten van de spa peperdure crèmes, elixirs en een body mist aan te smeren maar 116 euro voor een potje van 30 ml vond ik toch net iets te veel.

Met het golfkarretje keerde ik terug naar het centrum waar ik nog even binnen wipte in het duikcentrum. Na de gratis initiatie duiken in het zwembad voelde ik mij ' klaar' voor het echte duiken in zee en dus ging ik eens polsen naar de mogelijkheden. Er is een programma, 'Discover scubadiving' waarbij je op een halve dag 2 duiken van 40 minuten in zee maakt. Uiteraard in kleine groep en met een ervaren begeleider op een diepte van maximum 12 meter. Dat zie ik wel zitten en dus ga ik morgenvoormiddag met flessen en al in zee. Ik ben benieuwd of ik ander vissen te zien krijg dan bij het snorkelen, hopelijk zie ik een schildpad.

Hilde kwam iets na de middag weer terug van haar zoveelste duikavontuur en samen gingen we smullen van opnieuw een overheerlijk, uitgebreid en gevarieerd buffet.
Na de lunch ging ik snorkelen aan de andere zijde van de baai waar ook hier mooie koraalriffen opdoken uit zee. Er waren wel vrij veel kwallen maar gelukkig had ik een 'wet suit' geleend zodat ik toch een beetje beschermd was. Langs deze zijde van de baai kwamen min of meer dezelfde vissen voor als aan de andere zijde van de baai. Veel nemo's, en andere kleurrijke vissen. Ik zag er groene en paarse koralen en verschillende soorten anemonen.
Daarna een hele tijd op het strand gelegen, verwend met cocktails en een ijsje. Zelfs dat laatste kwamen ze rondbrengen op strand.

Op het avondprogramma stond 'Waterloo' geprogrammeerd, een musical met liedjes van ABBA volledig geïnspireerd op de film. Het was een mooie show vol met licht en spektakel. De choreografie, het decor en de kostuums waren top en de dansers/danseressen gaven het beste van zichzelf op het podium. 




En nu het bed in want morgen volgt een echte duik in zee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten