maandag 18 juni 2012

Derde dag in Sinai Bay

Deze morgen stonden we vroeg op want mijn schoonzus Hilde ging opnieuw gaan duiken. Ja, dat komt ervan als je een fervent duikster meeneemt op reis....

Als ontbijt was er opnieuw de keuze uit een heel groot gamma. Vandaag liet ik mij het brood wel smaken. Het brood was super vers en heeeeel lekker. In België worden we verwend door onze bakkers; in veel landen echter is brood een bijkomstigheid en bijgevolg niet zo smaakvol. Hier smaakt het zoals bij ons thuis, zoniet lekkerder.


Na het ontbijt vertrok Hilde onmiddellijk richting duikcentrum. Ik liep wat rond in het clubdorp om wat sfeerfoto's te nemen.




Ik kreeg het al snel te warm en trakteerde mezelf op een verfrissende cocktail.


Tijd om het zwembad op te zoeken!!


En wat een mooie bediening aan mijn ligzetel:


Ook in en aan het zwembad is er animatie voorzien. De les aquagym in het zwembad was een groot succes. Misschien had dit te maken met de knappe verschijning van de 'meester' en zijn 2 assistenten.


Voor wie het aandurft in de verzengende hitte, is er ook beach volley.
Genietend van een cocktail, hoorde ik het gebrul van een dromedaris. Ik dronk snel mijn cocktail leeg en ging een kijkje nemen op het strand.


 
Iets na de middag kwam Hilde terug van haar duik. Ze had wederom mooie dingen gezien. De onderwaterwereld (koralen, vissen, ...) is volgens haar hier beter bewaard gebleven dan op de druk beduikte duikplaatsen in de buurt van Hurghada. Hilde komt al jaren 2 maal per jaar naar Egypte om te duiken en kan dus wel vergelijken met andere duikplaasten. Hieronder 2 van haar duikfoto's van deze voormiddag.



Het middagmaal was 'as usual' enorm uitgebreid. Tja, een mens kan hier niet genoeg superlatieven voor bedenken. Vooral de desserts kunnen mij hier bekoren. Op het menu stonden verschillende soorten taarten, cake, pudding, fruitsla, ijs,... Zo zag mijn bordje eruit!


U bent gewaarschuwd: breng broeken en shorts mee met rekkers in de taille zodat die meegeven met uw buikomvang.
Een korte siësta deed deugd, waarna we de sportieve toer ophingen. Ja, we moeten toch een poging doen om die extra calorieën te verbranden!!
We gingen golfen. Voor beiden was het onze eerste keer dat we in contact kwamen met de golfsport. Om ongelukken te vermijden, kozen we dan ook wijselijk voor de groepsinitiatieles. Elke dag kan je hier een andere techniek van het golfen onder de knie krijgen. Na een korte opwarming leerden we in goede golfhouding staan en toonde men ons hoe we met een goede grip de club goed vast hielden.  Daarna oefenden we onze golfswing, meer bepaald de backswing en downswing.
Het golf trainingscentrum is eigenlijk niet veel meer dan een klein gebouwtje met overdekt terras, onthaal en een hele voorraad aan clubs (= 'de stokken' voor wie er, zoals ik, niets van kent).  Het centrum heeft een oefengedeelte, een 'Putting green, Wedging, Pitching en een training bunker'. Voor wie een 18 holes golfbaan wil uitproberen kan terecht op de golfbaan van Taba Heights. Dit laatste valt echter buiten het all inclusive concept.





Gelukkig was het al wat later op de dag en zat de zon al achter de bergen maar toch, er zat een stevige bries. Je denkt waarschijnlijk: die wind zal wel een beetje verkoeling gebracht hebben. MIS, de wind heeft hetzelfde effect van een warme haardroger in je gezicht of van een hete oven die je even open doet. Het zou dan ook geen overbodige luxe zijn om elke deelnemer een flesje water mee te geven. De les duurde een klein uurtje en iedereen snakte naar water. In het golf trainingscentrum staat wel zo'n omgekeerde bidon met water (waterkoeler) maar dat is toch in dit weer een eindje stappen en niemand wil natuurlijk een deel van de les missen. Hilde had last van haar elleboog en moest vroegtijdig opgeven. Mij beviel het golfen wel goed, ik raakte de meeste ballen en bovendien legden ze een behoorlijke afstand af. Voor herhaling vatbaar?

Het golfzweet spoelden we er in de douche af de zoveelste cocktail van de dag was nu meer dan verdiend.


Onze cocktails dronken we buiten op aan het zwembad, uitgestrekt in gezellig tuinmeubilair.


We bleven hier een hele tijd zitten en werden getrakteerd op een show van de kids (Mini Club). Die hadden zich verkleed in Egyptische danseressen en dansers. Ook bijhorende schmink ontbrak niet.
Nadien volgde een voorstelling gegeven door 2 professionele dansers die waren uitgedost met kleurrijke lichtjes op hun kledij. Ze bleven wel een half uur in het rond draaien zodat je, ook als je nog geen cocktails had gedronken, zat werd door er alleen maar naar te kijken.
De waterpijp werd rondgedeeld en het leek alsof Hilde in hogere sferen vertoefde.



Nu ga ik slapen want het is een vermoeiende dag geweest. Morgen lonkt een dag met nieuwe avonturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten